Start klanttevredenheidsonderzoek
Wonen Wateringen probeert er alles aan te doen om het huren van uw woning zo plezierig en probleemloos mogelijk te laten verlopen. Het is voor ons daarom erg belangrijk te weten hoe tevreden onze huurders zijn over onze dienstverlening. Maar wij zijn ook geïnteresseerd in zaken waar onze huurders minder tevreden over zijn, zodat wij hier iets aan kunnen doen.
Aedes Benchmark
In 2017 heeft Wonen Wateringen voor de eerste keer meegedaan aan de Aedes Benchmark. Aedes, vereniging van woningcorporaties, onderzoekt jaarlijks de prestaties van corporaties. Naast dat het goed is hoe onze huurders onze dienstverlening ervaren, konden wij door dit onderzoek ook zien hoe wij het als woningcorporatie doen afgezet tegen de prestaties van andere corporaties. Onze conclusie is dat we het in algemene zin op het vlak van dienstverlening goed maar niet goed genoeg doen. Met de verbeterpunten uit het onderzoek gaan we dit jaar gericht aan de slag.
Uitgebreid onderzoek
Ook dit jaar doet Wonen Wateringen mee aan de Aedes benchmark, maar wij breiden het onderzoek dit jaar uit. We willen ons nog verder verdiepen en nog meer handvaten om te verbeteren. Alle extra gegevens die we hiermee krijgen, leveren ons straks veel informatie op voor leren en verbeteren en daarmee voor meer efficiency en een hogere klanttevredenheid.
Tevredenheid onder onze huurders meten
Wij hebben KWH gevraagd om de volgende onderzoeken voor ons uit te voeren:
- Kwaliteit afhandeling reparatieverzoeken
- Kwaliteit afhandeling verlaten woning | huur opzeggen
- Kwaliteit afhandeling betrekken woning | woning zoeken en nieuwe woning
Deze onderzoeken voldoen aan de eisen van de Aedes-benchmark, maar gaat verder waar de benchmarkt stopt.
Uw mening telt!
Heeft u recent een reparatieverzoek ingediend of bent u pas verhuisd naar of uit een woning van Wonen Wateringen? Dan kunt u binnenkort per e-mail een vragenlijst ontvangen of u kunt gebeld worden om een paar korte vragen te beantwoorden. Wij hopen dat u meewerkt aan dit onderzoek. Hoe meer huurders de vragen beantwoorden, hoe betrouwbaarder de resultaten van het onderzoek zijn. De gegevens die KWH verzamelt worden anoniem verwerkt in een algemene rapportage.
Vragen?
Heeft u vragen over dit onderzoek? Neemt u dan gerust contact op met Marianne Levering, manager wonen: 0174 293 650.