Ga direct naar de inhoud.

Wonen Wateringen op de koffie!

Alle medewerkers van Wonen Wateringen zijn de afgelopen weken bij huurders 'op de koffie' gegaan. Zij zijn de expert als het gaat om wonen en huren en wij hebben tijdens de koffiebezoekjes veel waardevolle informatie gekregen. Wat speelt er bij u? Wat kan Wonen Wateringen oppakken of beter doen? Wij gaan alle tips, ervaringen en verhalen ook echt gebruiken om onze dienstverlening te verbeteren.

Wij belden willekeurig gekozen huurders op met de vraag of we op de koffie mochten komen. Hier werd heel leuk op gereageerd en wij zijn warm ontvangen. Met een lekker bakje koffie hebben wij de gelegenheid gekregen allerlei onderwerpen te bespreken.

Hoe ervaren onze huurders het wonen?

De huurders die wij hebben gesproken wonen gemiddeld al 19 jaar in hun huidige woning! Over het algemeen ervaren zij de woning en de wijk als prettig. Sommige bewoners gaven aan dat je tegenwoordig niet altijd meer weet wie er in de straat wonen, maar dat de sociale controle waar zij zich veilig bij voelen er nog steeds is. Elkaar aanspreken op ongewenst gedrag vindt men soms wel lastig. Hier gaan wij dan ook bij helpen!

 

Wat bepaalt of huurders ons een goede woningcorporatie vinden?

Op deze vraag kwam met name naar voren dat wij actief meedenken en een luisterend oor biedt. Verbeterpunten zijn er echter ook. Zo hoorden wij een aantal keren dat we in het verleden zaken niet of pas na langere tijd hebben opgelost of huurders niet goed op de hoogte hielden. Hier gaan wij absoluut rekening mee houden. Ook laten we dit nadrukkelijk terugkomen in de visie op klanten die we in 2019 gaan schrijven.

 

Bereikbaarheid

Het is momenteel mogelijk om maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdagochtend bij Wonen Wateringen langs te komen of telefonisch contact op te nemen. Vinden onze huurders het ook goed als we minder vaak open zijn? Wij hebben hier geen directe 'nee' op te horen gekregen. Onze telefonische bereikbaarheid vindt men wél heel belangrijk, maar de huidige openingstijden hanteren is niet voor iedereen een vereiste. Zolang we maar goed communiceren wanneer we geopend zijn.

 

Digitale dienstverlening

Wonen Wateringen heeft geen Klantportaal op de website. Vinden onze huurders het belangrijk om zaken digitaal te kunnen regelen?  Dit bleek niet het geval te zijn bij de huurders die wij hebben bezocht. Zij gaven aan juist het persoonlijke contact met onze medewerkers op prijs te stellen. Wij zijn echter benieuwd of iedereen deze mening deelt. Stelt u het op prijs als wij onze dienstverlening verder digitaliseren? Dan komen wij graag met u in gesprek! Laat het ons weten door een berichtje te sturen naar info@wonenwateringen.nl of door een belletje naar 0174 293 650.

 



Duurzaamheid, Betaalbaarheid en Beschikbaarheid

Wij wilden graag weten welke van deze drie thema's bij onze huurders bovenaan staat. Dit werd als een lastige keuze ervaren, merkten wij. Alle thema's worden als belangrijk ervaren maar betaalbaarheid springt erbovenuit, op de voet gevolgd door duurzaamheid. Een aantal huurders ziet daarnaast ook graag dat wij ons woningbezit blijven uitbreiden, bijvoorbeeld omdat zij een zoon of dochter hebben die op zoek is naar een huurwoning. Omdat wij zelf duurzaamheid hoog op de agenda hebben staan, was het fijn om te horen dat dit bij veel huurders ook het geval is!

« terug